همه چیز درباره لباس بیرونی نوزاد دختر

لباس بیرونی نوزاد دختر

همه والدین دوست دارند به کودک خود شیک‌ترین لباس‌ها را بپوشانند. اما شیک بودن در خرید لباس نوزاد مهم‌ترین معیار نیست. ایمنی، طبیعی بودن، ضد حساسیت و باکیفیت بودن لباس مهم‌ترین معیارهای انتخاب و خرید لباس نوزاد هستند. شیک بودن و برخورداری از قیمت مناسب در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. هدف ما در این مقاله توضیح همه چیز درباره  لباس بیرونی نوزاد دختر است. این مقاله می‌تواند به عنوان راهنمای جامع والدین در خرید آنلاین پوشاک نوزاد دختر مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین لباس بیرونی نوزاد دختر را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین لباس بیرونی نوزاد دختر چگونه انتخاب کنیم

اولین و مهم‌ترین سوالی که درباره خرید لباس بیرونی نوزاد دختر مطرح می‌شود این است که بهترین لباس بیرونی نوزاد دختر را چگونه انتخاب کنیم؟

معیارهای مشخصی برای انتخاب بهترین لباس‌های نوزادی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • ایمنی: در وهله لباس نوزاد باید فاقد هرگونه اکسسوری و قطعات ریزی باشد که نوزاد بتواند آن را به دهان خود ببرد. اگر لباس دارای این دسته تزئینات است، باید به خوبی به لباس دوخته شده باشند تا نوزاد نتواند آن‌ها را جدا کند.
  • جنس طبیعی و ضد حساسیت: بهترین جنس برای لباس نوزاد جنس نخ پنبه است. زیرا پوست نوزاد بسیار لطیف است و ممکن است به پارچه‌های مصنوعی حساسیت نشان دهد.
  • راحت بودن: لباس بیرونی نوزاد نیز باید برای او راحت باشد و او را در وضعیت دشواری قرار ندهد. لباس‌های بیش از حد تنگ یا گشاد برای نوزادان مناسب نیستند‌.
  • مناسب فصل بودن: لباس‌های بیرونی نوزاد باید از او در برابر گرما و سرما محافظت کنند. از این رو ضخامت لباس‌های بیرونی باید متناسب با فصل باشد.
  • رنگ و مدل جذاب: انتخاب رنگ‌های روشن و طرح‌های شاد و جذاب در روحیه و اعتماد به نفس کودکان تاثیر زیادی بر جای می‌گذارد.
  • کیفیت بالا: جنس لباس‌های نوزاد باید به گونه‌ای باشد که در اثر شستشوی زیاد آسیب نبیند.

 

چگونگی انتخاب اندازه صحیح لباس بیرونی نوزاد دختر:

انتخاب سایز مناسب در هنگام خرید لباس بیرونی نوزاد دختر یکی از چالش‌های والدین جوان است. برخی از والدین خرید لباس نوزادی را صرفا بر اساس سن نوزاد انجام می‌دهند. این روش از دقت کافی برخوردار نیست. زیرا نوزادان هم سن جثه‌های متفاوتی دارند.

چگونگی انتخاب اندازه صحیح لباس بیرونی نوزاد دختر به شرح زیر است:

  • یکی از لباس‌های فعلی نوزاد که کاملا اندازه است را انتخاب کنید‌.
  • لباس را روی یک سطح صاف پهن کنید‌.
  • با استفاده از متر لباس را دقیقا اندازه بزنید. قد آستین، فاق، دور کمر، دور باسن و عرض شانه قسمت‌هایی هستند که باید دقیقا اندازه‌گیری شوند.

 

رنگ‌های مناسب برای لباس بیرونی نوزاد دختر

امروزه کلیشه‌های جنسیتی برای رنگ لباس کودکان از بین رفته است. بنابراین مجبور نیستید همه لباس‌‌های بیرونی نوزاد خود را به رنگ صورتی تهیه کنید.

رنگ‌های مناسب برای لباس بیرونی نوزاد دختر بیش از هر چیز به سلیقه والدین بستگی دارد.

نکات زیر می‌تواند در انتخاب رنگ لباس نوزاد کمک کننده باشد:

  • تحقیقات نشان می‌دهد که بچه‌ها وقتی لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و هماهنگ می‌پوشند، احساس شادی بیشتری می‌کنند.
  • همچنین نشان داده شده است که رنگ بر نگرش و رفتار کودکان تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، بچه‌های امروزی بسیار قاطع‌تر و مستقل‌تر از نسل‌های قبلی خود هستند و از سنین جوانی به انتخاب‌های خود اهمیت می‌دهند. آنها در مورد غذایی که دوست دارند بخورند واضح هستند و می‌دانند که کدام رنگ ها و چه نوع لباس‌هایی برای آنها جذاب است. در نتیجه، امروزه برای والدین مهم است که فرزندان خود را با ترکیب رنگی بپوشانند که با شخصیت فرزندانشان مطابقت داشته باشد.
  • صورتی یک انتخاب رنگ فوق‌العاده است که دختر کوچک شما را دوست‌داشتنی نشان می‌دهد. شیرینی آن در شخصیت فرزند شما نیز نفوذ می‌کند. شما می‌توانید از انواع رنگ‌های صورتی استفاده کنید. همچنین می‌توانید لباس صورتی دخترتان را با رنگ سفید ترکیب کنید تا حس لطافت را به کل ظاهر او ببخشید. لباس صورتی دخترتان را با جوراب‌های صورتی، یک هدبند زیبا و اکسسوری‌هایی مانند کیف‌های کوچک ست کنید تا او را سرحال و دوست‌داشتنی نشان دهید.
  • رنگ‌های روشن برای کودکان عالی به نظر می رسند. آنها با انرژی شاد کودکان مطابقت دارند و اغلب به آنها کمک می‌کنند تا در میان انبوهی از بزرگسالان برجسته شوند. می‌توانید لباس‌ها، پیراهن‌ها و تاپ‌های نوزاد زرد طلایی را برای نوزادان دختر تهیه کنید.
  • آبی رنگ آسمان است و چشم را تسکین می‌دهد. همچنین برای پسران و دختران عالی به نظر می‌رسد. سایه‌های مختلف آبی را می‌توان با هم پوشید، به عنوان مثال، یک تیشرت یا تاپ آبی آسمانی را می‌توان با شلوار آبی سرمه‌ای پوشید. در غیر این صورت، می‌توانید به راحتی رنگ های دیگر را با آبی نیز ترکیب کنید. به عنوان مثال، شاهزاده خانم کوچولو شما می‌تواند یک تاپ کلاسیک راه راه آبی روشن را با جین‌های گلدار سفید بپوشد.

 

نحوه شستشوی و مراقبت از لباس بیرونی نوزاد دختر

نحوه شستشوی و مراقبت از لباس بیرونی نوزاد دختر در بهداشت و سلامت نوزاد و همچنین ماندگاری و طول عمر لباس تاثیر می‌گذارد. برای رعایت بهداشت نوزاد باید از شستن لباس‌های همزمان با سایر اعضای خانواده خودداری کنید. لباس‌های نوزاد همیشه باید به صورت مجزا شسته شوند. طریقه شستن لباس‌ها معمولا بر روی برچسب لباس درج شده است. لباس‌های نوزاد را باید با شوینده‌های مخصوص و ملایم شستشو داد. خشک شدن لباس‌های نوزاد در هوای آزاد و زیر نور خورشید ضروری است. خشک شدن در هوای آزاد باعث ضدعفونی شدن کامل لباس‌ها می‌شود‌. می‌توانید برای نرم و خوشبو کردن لباس‌های نوزاد از نرم کننده‌های مخصوص لباس استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از وایتکس و سفید کننده بر روی لباس‌های نوزاد مجاز نیست. زیرا ممکن است باعث بروز حساسیت شود.

 

لباس بیرونی فصلی برای نوزاد دختر

همانطور که گفتیم، مناسب فصل بودن یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب و خرید لباس بیرونی نوزاد دختر است. در این بخش به معرفی لباس بیرونی فصلی برای نوزاد دختر می‌پردازیم:

  • فصل بهار: در فصل بهار پیراهن‌های گلدار با رنگ‌های گرم می‌تواند انتخاب مناسبی برای نوزاد باشد. همچنین رامپر، تیشرت و شلوار و شلوارک نیز گزینه‌های مناسبی هستند.
  • فصل تابستان: لباس‌های نوزادی دخترانه مناسب فصل تابستان پیراهن‌های نازک، تاپ و دامن‌ها و تاپ و شلوارک‌ها هستند. عینک آفتابی و کلاه نقاب دار اکسسوری‌های ضروری تابستانی نوزاد به شمار می‌روند.
  • فصل پاییز: سرهمی، بلوز و شلوار، پیراهن‌های گرم با جوراب شلواری‌های پشمی و ژاکت‌ها مناسب فصل پاییز هستند. سارافون‌ها به رنگ‌های خنثی نیز می‌توانند گزینه‌های پاییزی مناسبی باشند. خرید یک چتر عروسکی برای نوزاد می‌تواند خرید مناسبی برای فصل پاییز باشد‌.
  • فصل زمستان: لباس‌های بافتنی، کاپشن و پالتو لباس‌های مناسب فصل زمستان برای نوزاد هستند. پاپوش، چکمه، دستکش و کلاه بافتنی نیز اکسسوری‌های ضروری برای این فصل به شمار می‌روند.

لیست مقالات مرتبط:

راهنمای کامل برای والدین جهت خرید آنلاین لباس کودک دخترانه

راهنمایی کامل بررسی قیمت لباس نوزادی دخترانه

لباس‌های بیرونی نوزاد باید به صورت مجزا و با شوینده ملایم شسته شده و در هوای آزاد خشک شود.

انتخاب اندازه صحیح لباس بیرونی نوزاد باید بر اساس اندازه‌های لباس‌های فعلی نوزاد انجام شود.

آیکو وب
ارسال دیدگاه