انواع سرویس حمام نوزاد

انواع سرویس حمام نوزاد

انواع سرویس حمام نوزاد

نیازهای نوزادان تفاوت‌های زیادی با نیازهای بزرگسالان دارد. از این رو نگهداری از نوزاد نیازمند تهیه وسایل و محصولات مخصوص نوزاد است. حمام کردن نوزاد از دشواری‌های خاصی برخوردار است. زیرا نوزاد از توانایی ایستادن و نشستن به صورت مستقل برخوردار نیست. بغل گرفتن نوزاد نیز به دلیل لیز بودن کف حمام خطرناک بوده و امکان شستشوی کامل او را فراهم نمی‌کند. برای حل مشکلات این چنینی و تسهیل فرآیند حمام کردن نوزادان، خرید سرویس حمام نوزاد در سیسمونی توصیه می‌شود. معرفی انواع سرویس حمام نوزاد موضوعی است که در این نوشتار به آن می‌پردازیم.     انواع سرویس حمام نوزاد

بهترین مدل وان حمام نوزاد

تهیه بهترین مدل وان حمام نوزاد در خرید سرویس حمام نوزاد بسیار مفید و کاربردی است. قرار دادن نوزاد درون وان مخصوص هنگام شستشوی او موجب احساس راحتی و آرامش نوزاد می‌شود. وسایل خرده ریز سیسمونی نوزاد راحتی نوزاد و مادر را به وجود آورده است.  همچنین امنیت کامل او را فراهم می‌کند. وان نوزاد تنوع زیادی دارد. برخی از محبوب‌ترین مدل‌های وان نوزاد شامل موارد زیر است:
  • وان نوزاد پایه‌دار: وان‌های پایه دار نوزاد دارای ارتفاع مناسبی هستند. به صورتی که لازم نیست والدین برای شستن نوزاد بنشینند یا خم شوند.ارتفاع این وان‌ها قابل تنظیم است.
  • وان نوزاد بادی: این وان‌ها باید قبل از استفاده باد شوند. مزیت آن‌ها این است که قابل حملند و می‌توان برای مسافرت نیز از آن‌ها استفاده کرد.
  • وان نوزاد تاشو: این نوع وان را می‌توان کاربردی‌ترین نوع وان نوزاد قلمداد کرد. وان‌های تاشو در هر متراژ حمام قابل استفاده هستند و باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شوند.
  • وان استاندارد: این وان‌ها از جنس پلاستیک و کاملا ساده هستند. قیمت وان‌های استاندارد نسبت به سایر وان‌های نوزادی مناسب‌تر است.
  • وان قابل تبدیل: این نوع وان از قابلیت تبدیل سایز برخوردار است. به این ترتیب می‌توانید اندازه وان را با بزرگ‌تر شدن نوزاد خود بزرگ‌تر کنید.
  • وان لوکس: این وان‌ها دارای امکانات ویژه‌ای نظیر دوش آب، وسایل سرگرمی و ماساژو مخصوص هستند. از این رو وزن آن‌ها سنگین‌تر و قیمت آن‌ها بیشتر است.
  • وان ایستاده: وان‌ها ایستاده دارای دیواره‌های بلند و مقاوم هستند که از غلت خوردن نوزاد در حمام و افتادن او جلوگیری می‌کنند.
 

بهترین ست حوله حمام نوزاد

یکی از بخش‌های خرید سرویس حمام نوزاد، تهیه بهترین ست حوله حمام نوزاد است. ست حوله یکی از خریدهای ضروری برای خرده ریز سیسمونی نوزاد به شمار می‌رود. در خرید حوله نوزاد باید به موارد زیر توجه کرد:
  • کیفیت جنس حوله از نظر لطافت: پوست نوزاد بسیار حساس و آسیب پذیر است. از این رو حوله نوزاد باید کاملا نرم باشد.
  • ضد حساسیت بودن: حوله نوزاد باید بدون پرز و ضد حساسیت باشد. حوله‌هایی که از جنس پنبه طبیعی هستند برای نوزادان بهترین گزینه به شمار می‌روند.
  • ضخامت حوله: ضخامت حوله نوزاد باید بر اساس فصل تولد نوزاد انتخاب شود. حوله‌های ضخیم برای فصول پاییز زمستان و حوله‌های نازک برای فصول بهار و تابستان مناسبند.
  • رنگ حوله: بهتر است حوله نوزاد را از رنگ‌های روشن انتخاب کنیم. حوله‌های نوزادی با رنگ روشن کثیفی را زودتر بر روی خود نشان می‌دهند. در نتیجه برای حفظ بهداشت نوزاد مناسب‌ترند.
  • مدل حوله: ست حوله نوزاد دارای تنوع زیادی است. انواع ست‌های یک تکه، چند تکه، عروسکی و پالتویی با تنوع رنگ و قیمت زیاد در بازار موجود هستند. خرید حداقل یک حوله پالتویی و یک حوله برای خشک کردن دست و صورت برای نوزاد ضرورت دارد.
   

نکات لازم برای خرید سرویس حمام نوزاد

طبیعت حساس نوزاد و نیازهای خاص باعث می‌شود تا خرید وسایل نوزاد از حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد. توجه به نکات لازم برای خرید سرویس حمام نوزاد برای خرید آنلاین سیسمونی نوزاد خوب ضروری است. این نکات عبارتند از:
  • اندازه وان باید مناسب با سن و وزن نوزاد باشد: وان نوزاد نباید بیش از حد بزرگ باشد. زیرا امکان لیز خوردن و یا حتی غرق شدن نوزاد درون وان‌های بزرگ وجود دارد. وان‌های قابل تبدیل گزینه مناسبی هستند زیرا می‌توان اندازه‌ آن‌ها را متناسب با رشد نوزاد تنظیم کرد.
  • ایمنی نوزاد مهم‌ترین نکته در هنگام خرید وان است: جنس وان نوزاد باید مشبک و غیرلغزنده باشد. همچنین بهتر است وان نوزاد مجهز به دماسنج باشد تا بتوان دمای آب را مطابق با شرایط بدن نوزاد تنظیم کرد.
  • وان‌های مجهز به آسان شور گزینه‌های بهتری هستند: آسان شور یک وسیله شیبدار است که داخل وان نوزاد قرار داده می‌شود. آسان‌شور کمک می‌کند نوزاد تقریبا به صورت عمودی درون وان قرار بگیرد و شستشو را تسهیل می‌کند. تهیه آسان شور به صورت جداگانه نیز امکان پذیر است.
  • نحوه تمیز کردن وان را در نظر بگیرید: تمیز و استریل کردن وان نوزاد پس از هر بار حمام کردن باید انجام شود. بنابراین جنس وان باید به گونه‌ای باشد که به سهولت تمیز شود‌ هر چه وان دارای شکاف‌های بیشتری باشد، تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد بود. تمیز کردن وان‌های دارای سوراخ تخلیه نسبت به سایر وان‌ها آسان‌تر است.
   

سرویس وان و لگن حمام نوزاد

در خرید سرویس حمام نوزاد می‌توان به جای خرید تکی هر یک از وسایل، آن‌ها را به صورت ست خریداری کرد. چیدمان سیسمونی نوزاد با انواع ایده می تواند به جلوه دادن سیسمونی کمک کند. اغلب خرید وسایل نوزاد به صورت سرویس نسبت به خرید تکی آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است. برای خرید سیسمونی علاوه بر وان باید یک لگن نیز تهیه کرد. لگن حمام برای آموزش استفاده از دستشویی به کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لگن‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای کودکان جذاب و سرگرم کننده باشند. برای مثال طراحی آن‌ها به شکل حیوانات است و یا موزیکال هستند. سرویس وان و لگن حمام نوزاد به لحاظ امکانات، رنگ و مدل دارای تنوع زیادی است. در برخی از این سرویس‌ها وسایل دیگری مانند سطل و سبد پلاستیکی برای شستشوی لباس‌های نوزاد نیز عرضه می‌شود‌.

وان استاندارد، بادی، لوکس، ایستاده، تاشو، پایه‌دار و قابل تبدیل انواع وان حمام نوزاد را تشکیل می‌دهند.

ست حوله نوزاد باید نرم، ضدحساسیت و طبیعی باشد. همچنین بهتر است رنگ آن شاد و روشن و ضخامت آن متناسب با فصل باشد.

مهندس مردانی
ارسال دیدگاه