انواع مدل آغوشی نوزاد

انواع مدل آغوشی نوزاد

انواع مدل آغوشی نوزاد

خرید آغوشی نوزاد یکی از خریدهای مهم انواع وسایل خرده ریز سیسمونی نوزاد به شمار می‌رود. آغوشی نوزاد یکی از راحت‌ترین و ایمن‌ترین وسایل حمل و نقل نوزاد است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از آغوشی نوزاد تا چند سال گذشته چندان در ایران شناخته شده و متداول نبود. اما اخیرا در کشور ما نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا استفاده از این وسیله هم برای نوزاد و هم برای والدین او مزایای زیادی را به دنبال دارد.

اگر در حال خرید سیسمونی هستید و هنوز آغوشی تهیه نکرده‌اید، مطالعه این مقاله می‌تواند در انتخاب و خرید محصول مناسب به شما کمک کند.

 

انواع مدل آغوشی نوزاد

راهنمای خرید آغوشی نوزاد

در خرید وسایل حمل و نقل نوزاد اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود ایمنی نوزاد است. خرید آغوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. خرده ریز سیسمونی نوزاد از جذابیت سیسمونی به شمار می‌آید.

مهم‌ترین نکاتی که باید به عنوان راهنمای خرید آغوشی نوزاد مد نظر قرار گیرند عبارتند از:

  • قابلیت محافظت از سر و گردن نوزاد: یک آغوشی خوب باید از توانایی محافظت از سر و گردن نوزاد برخوردار باشد. همچنین باید فشار وارد شده به گردن فرد حمل کننده آغوشی را نیز به حداقل برساند. ایمن نبودن آغوشی ممکن است هم برای نوزاد و هم برای والدین او آسیب زننده و خطرناک باشد.
  • استحکام: استحکام آغوشی و قابلیت تحمل وزن زیاد آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آغوشی باید دارای اتصالات، بند، گیره و کمربند محکم و قابل اطمینانی باشد.
  • جای پا و نشیمن راحت: آغوشی را خریداری کنید که جای پای راحتی داشته باشد. پای کودک باید به راحتی در سوراخ‌های محل قرارگیری پا جا شود و تحت فشار قرار نگیرد. نشیمن نرم نیز برای احساس راحتی نوزاد و ایمن بودن ستون فقرات او اهمیت زیادی دارد.

 

مطالب پیشنهادی: چیدمان سیسمونی نوزاد

آغوشی نوزاد چیست؟

در پاسخ به سوال آغوشی نوزاد چیست باید بگوییم این وسیله یک شئ کیسه مانند است که مانند کوله پشتی به والد می‌چسبد و برای حمل و نقل نوزاد استفاده می‌شود. خرید آغوشی نوزاد و استفاده از آن به والدین اجازه می‌دهد تا بدون دخالت دست نوزاد خود را در آغوش بگیرند. آغوشی‌ها تنوع زیادی دارند. انواع مدل‌های آغوشی نوزاد شامل موارد زیر است:

  • آغوشی از جلو: در این مدل آغوشی کیسه حمل نوزاد به جلوی بدن والد متصل می‌شود. در این حالت امکان دیدن نوزاد و ارتباط با او برای والد فراهم است.
  • آغوشی از پشت: این نوع آغوشی مانند یک کوله پشتی از کمر والد آویزان می‌شود. مزیت این مدل آغوشی این است که حمل نوزاد با آن ساده‌تر است و وزن نوزاد کمتر احساس می‌شود.
  • آغوشی یک طرفه: این نوع از آغوشی دارای یک بند پهن است که روی یکی از شانه‌های والد قرار می‌گیرد و از یک سمت بدن او آویزان می‌شود. مزیت این آغوشی‌ این است که نوزاد هنگام قرار داشتن در آن می‌تواند به سادگی از شیر مادر تغذیه کند.
  • آغوشی قنداقی: آغوشی قنداقی را شاید بتوان پرطرفدارترین آغوشی نوزاد در نظر گرفت. آغوشی قنداقی از یک پارچه از جنس پنبه و لاکرا یا اسپندکس تشکیل شده که به دور نوزاد پیچیده می‌شود. امکان شیر دادن نوزاد در این آغوشی و حمل راحت مزایای آغوشی قنداقی به شمار می‌روند.
  • آغوشی نوزاد تسمه حلقه‌ای (Ring slings): این نوع آغوشی از پارچه‌ای محکم به اضافه حلقه تشکیل شده که روی بدن والد بسته می‌شود و نوزاد درون آن قرار می‌گیرد.

 

مزایای استفاده از آغوشی نوزاد

مزایای استفاده از آغوشی نوزاد باید شده تا بازار خرید آغوشی نوزاد داغ و پررونق باشد.

مهم‌ترین این مزایا شامل موارد زیر است:

  • کاهش احتمال ابتلا به سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS): تحقیقات نشان می‌دهد که قرار دادن نوزاد در آغوشی احتمال ابتلای نوزاد به SIDS یا مرگ ناگهانی در خواب را کاهش می‌دهد.
  • کاهش احتمال صاف شدن پشت سر نوزاد: قرار دادن نوزاد درون آغوشی به جای قرار دادن او روی تشک یا زمین خطر صاف شدن پشت سر نوزاد را کاهش می‌دهد.
  • کاهش میزان گریه نوزاد: نگهداری و حمل نوزاد در آغوشی از میزان گریه کردن او می‌کاهد.
  • تقویت پیوند میان نوزاد و والدین: قرار دادن نوزاد در آغوشی موجب افزایش تماس والدین با نوزاد و تقویت عاطفی پیوند میان آن‌ها می‌شود‌.
  • کمک به رشد بهتر کودک: قرار دادن نوزاد در آغوشی با تقویت ارتباط او با والدین و تقویت احساس امنیت در او باعث رشد بهتر نوزاد می‌شود.

 

بهترین برند آغوشی نوزاد

در خرید آغوشی نوزاد شناخت بهترین برندها و مدل‌ها می‌توانند مفید باشد. 3 مورد از بهترین برندهای خارجی که به عنوان بهترین برند آغوشی نوزاد شناخته می‌شوند عبارتند از:

  • چیکو(Chicco)
  • کلیپا سیف(Clippasafe)
  • کیکابو(Kikkaboo)

در ادامه برخی از بهترین مدل‌های آغوشی از برندهای فوق را معرفی می‌کنیم:

  • آغوشی چیکو مدل Soft & dream: این آغوشی از قابلیت حمل به 3 روش مختلف برخوردار است و از پارچه گیاهی قابل شستشو تولید می‌شود. بندهای این آغوشی قابل تنظیم است و قابلیت تحمل وزن آن تا 9 کیلوگرم است.
  • آغوشی کلیپا سیف مل CL600: این آغوشی قابلیت حمل به دو حالت مختلف را دارد: نوزاد روبروی والد و نوزاد رو به محیط. این آغوشی از بدو تولد نوزاد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و تحمل وزن تا 9 کیلوگرم را دارد.
  • آغوشی کیکابو مدل Gwen: این آغوشی بسیار محکم است و تا وزن 15 کیلوگرم را به سادگی تحمل می‌کند. مزیت این مدل آغوشی این است که برای مدت طولانی‌تری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

طرز استفاده از آغوشی نوزاد

طرز استفاده از آغوشی نوزاد نکته‌ای است که باید در هنگام خرید آغوشی نوزاد به آن توجه کرد. طرز بستن آغوشی نوزاد متناسب با برند و مدل آن متفاوت است. بستن آغوشی باید با دقت کامل انجام شود. بندها باید کاملا محکم شوند و اندازه‌ آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که والد احساس راحتی کند. خرید آنلاین سیسمونی نوزاد در فروشگاه یمنا امکان پذیر است. نوزاد نیز باید به گونه‌ای درون آغوشی قرار گیرد که ایمن باشد و به ستون فقرات او آسیبی وارد نشود.

آغوشی یکی وسایل حمل و نقل نوزاد است که ظاهری کیسه مانند دارد.

استفاده از آغوشی نوزاد به سلامتی و رشد بهتر او و تقویت پیوند عاطفی او با والدین کمک می‌‌کند.

مهندس مردانی
ارسال دیدگاه