خرید اقلام خرده ریز سیسمونی نوزاد

راهنمای خرید اقلام خرده ریز سیسمونی نوزاد

راهنمای خرید اقلام خرده ریز سیسمونی نوزاد

تهیه سیسمونی نوزاد چالش‌های خاص خود را دارد. خرید وسایل سیسمونی به خصوص برای والدینی که منتظر تولد اولین فرزند خود هستند و تجربه‌ای در این زمینه ندارد دشوارتر است. تهیه یک سیسمونی کامل مستلزم خریدن اقلام ریز و درشت بسیاری است. از این رو ممکن است خرید برخی از اقلام ضروری فراموش شود. از سوی دیگر به دلیل وجود محصولات زیاد و متنوع در بازار، ممکن است وسایل اضافی و غیر ضروری خریداری شوند. خرید این وسایل موجب اسراف، دور ریختن پول و تنگ شدن فضا می‌شود.

هدف این این نوشتار ارائه یک راهنمای خرید اقلام خرده ریز سیسمونی نوزاد است. این راهنما به شما کمک می‌کند تا یک سیسمونی کامل و باکیفیت را برای نوزاد خود تهیه کنید.

 

نکات مهم قبل از خرید سیسمونی نوزاد

در اولین بخش از راهنمای خرید خرده ریز سیسمونی، نکاتی را مطرح می‌کنیم که توجه به آن‌ها پیش از خرید آنلاین سیسمونی نوزاد حائز اهمیت فراوانی است.

نکات مهم قبل از خرید سیسمونی نوزاد عبارتند از:

  • فضایی که برای چیدمان سیسمونی در اختیار دارید: در نظر گرفتن فضایی که برای چیدمان سیسمونی در اختیار دارید در خرید وسایل مختلف، به خصوص سرویس تخت و کم اهمیت زیادی دارد. اگر نوزاد شما اتاق مخصوص به خود را دارد می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید تخت و بوفه و اکسسوری‌های اتاق نوزاد اقدام کنید. در غیر این صورت می‌توانید از خرید بوفه صرفه‌ نظر کرده و صرفا به یک تخت و تعداد محدودی اسباب بازی بسنده کنید.
  • بودجه‌ای که برای خرید سیسمونی در اختیار دارید: مشخص کردن بودجه‌ای که برای خرید سیسمونی در اختیار دارید به بهینه‌سازی خرید شما کمک زیادی می‌کند. لازم است اولویت‌های خرید خود را بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید مشخص کنید. به یاد داشته باشید که خرید محصولات کمتر با کیفیت بالاتر بهتر از خرید تعداد زیادی محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت است.
  • فصلی که نوزاد در آن متولد می‌شود: مشخص کردن فصلی که نوزاد در آن متولد می‌شود در انتخاب و خرید لباس‌های نوزاد بسیار مهم و موثر است. لباس‌های نوزاد باید متناسب با فصل خریداری شوند.

 

بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد

ممکن است از خود بپرسید که بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد چه زمانی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین زمان خرید سیسمونی، پس از مشخص شدن جنسیت نوزاد است. رنگ بندی و تم کلی اقلام سیسمونی، از خرید آنلاین پوشاک نوزاد گرفته تا اسباب بازی‌ها و رختخواب همه و همه بر اساس جنسیت کودک خریداری می‌شود. مرسوم است که برای نوزادان دختر از رنگ‌های گرم مانند صورتی و برای نوزادان پسر از رنگ‌های سرد مانند آبی ملایم استفاده می‌شود. البته شما مجبور به پیروی از این کلیشه نیستید.

می‌توانید از رنگ‌هایی مانند سبز روشن، سفید و رنگ‌های پاستیلی برای اتاق و وسایل نوزاد استفاده کنید. فراموش نکنید استفاده از رنگ‌های تند و تیره برای اتاق و وسایل نوزاد مناسب نیست.

به عنوان یکی از نکات مهم راهنمای خرید خرده ریز سیسمونی، توصیه می‌کنیم خریدهای خود را به ماه‌های آخر موکول نکنید. زیرا بسیاری از مادران در ماه‌های آخر به دستور پزشک مجبور به استراحت می‌شوند. از سوی دیگر به تعویق انداختن خرید سیسمونی تا روزهای آخر بارداری منجر به استرس مادر و خرید نه چندان دلچسب سیسمونی می‌گردد.

 

 

برای خرید سیسمونی نوزاد از کجا شروع کنیم؟

یکی از سوالاتی که درباره خرید سیسمونی پرسیده می‌شود، این است که برای خرید سیسمونی نوزاد از کجا شروع کنیم؟

اولین قدم برای تهیه سیسمونی نوزاد را می‌توان تهیه یک لیست کامل از لوازم مورد نیاز قلمداد کرد. در حقیقت بهتر است یک چک لیست از لوازم مورد نیاز سیسمونی تهیه کرده و با خرید هر قلم آن را از لیست خط بزنید. همچنین اگر وسیله دیگری به ذهنتان رسید می‌توانید آن را به لیست اضافه کنید.

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید خرده ریز سیسمونی، مورد توجه قرار دادن خرید آنلاین است. در خرید آنلاین لوازم سیسمونی می‌توانید کالاهای متنوعی را در فروشگاه‌های مختلف مشاهده کرده و با مقایسه آن‌ها وسایل مورد نیاز را خریداری کنید. معمولا قیمت‌ها در فروشگاه‌های آنلاین مناسب‌تر هستند. همچنین خرید آنلاین سیسمونی در وقت، هزینه و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند.

 

نکات مهم قبل از خرید لباس نوزاد

نکات مهم قبل از خرید لباس نوزاد آخرین بخش از راهنمای خرید خرده ریز سیسمونی است.

لازم است تا انواع و تعداد لباس‌هایی را که قصد دارید برای نوزاد خود خریداری کنید، به تفصیل در لیست خود مشخص کنید. زیرا تنوع و زیبایی لباس‌های نوزادی بسیار زیاد است و در صورتی که لیست نداشته باشید، ممکن است بیش از اندازه لباس خریداری کنید. از آن جایی که نوزاد به سرعت تغییر سایز می‌دهد، خرید بیش از اندازه لباس نوزادی اسراف و دور ریختن پول است. نکته مهم دیگری که باید در خرید لباس نوزاد به آن توجه کرد، جنس لباس‌هاست. جنس لباس‌های نوزاد باید از نخ طبیعی باشد. زیرا پوست نوزاد بسیار لطیف و حساس است و ممکن است به مواد مصنوعی حساسیت نشان دهد.

لیست زیر را می‌توانید به عنوان راهنمای خرید پوشاک نوزاد مورد استفاده قرار دهید:

  • ست بیمارستانی
  • سرهمی
  • شلوار
  • تیشرت آستین بلند و کوتاه
  • زیرپوش رکابی
  • بادی
  • شورت
  • جوراب و پاپوش
  • لباس مهمانی
  • کلاه
  • دستکش

لباس‌های نوزاد باید در 3 سایز خریداری شوند. لباس‌های سایز 00 از بدو تولد تا 3 ماهگی و برای نوزادان با وزن زیر 3 کیلوگرم مناسبند. لباس‌های سایز 0 نیز برای نوزادان زیر 3 ماه بالای 3 کیلوگرم کاربرد دارند. لباس‌های سایز 1 از 3 تا 6 ماهگی، لباس‌های سایز 2 از 6 تا 9 ماهگی و لباس‌های سایز 3 از 9 تا 12 ماهگی کاربرد دارند. در سایز 0 یا 00 خرید 3 دست لباس کافیست. در سایز‌های 1، 2 و 3 می‌توانید 5 یا 6 دست لباس خریداری کنید.

پس از تعیین جنسیت نوزاد و پیش از ماه‌های آخر بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد به شمار می‌رود.

اولین قدم برای تهیه سیسمونی نوزاد تهیه لیست اقلام مورد نیاز است.

مهندس مردانی
ارسال دیدگاه